Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
22.12.2021 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Miroslava Plevová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola diskusia a medzigeneračná výmena skúseností na tému komunikácie v školskej triede a aplikácie IKT – blended learning, hybridné vzdelávanie. Spoločne sme diskutovali o možných implementáciách softwarových pomôcok pri vyučovaní a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: komunikácia, aplikácia IKT, výmena skúseností. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Prezentácia od koordinátora klubu. 2. Diskusia. 3. Výmena OPS. 4. Záver. Témy: rozvoj IKT gramotností, prepojenie vzdelávania s praxou. Program stretnutia: 1. Interaktívna prezentácia od koordinátora – horúce kreslo. 2. Diskusia – reťazenie diskusie. 3. Medzigeneračná výmena názorov – porovnávanie hodnôt a pedagogických nástrojov pri rozvoji komunikačných zručností. 4. Záver a tvorba odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: V rámci stretnutia prebiehala medzigeneračná výmena názorov. Učitelia v rámci tejto časti stretnutia zdieľali svoje postrehy, metódy a nástroje pre rozvoj komunikačných zručností v rámci pedagogického procesu. Medzi tradičné nástroje patrili pomôcky ako karty a praktické pomôcky ako napríklad fyzické modely. Medzi tradičné metódy tiež patril výklad, čítanie nahlas s učebnicou alebo párové čítanie.
Kombinované vzdelávanie alebo blended learning je kombinovaná výuka - kombinácia štandardnej výuky (prezenčnej, prezentačnej, face-to-face) s e-learningom. Kombinované vzdelávanie sa snaží kompenzovať niektoré nevýhody e-vzdelávania pri plnení vzdelávacích cieľov kombináciou s prvkami štandardnej výuky, kedy je napríklad kombinovaný v distančnom štúdiu e-learningový kurz s úvodným či záverečným seminárom alebo workshopom. Tento prístup je vhodný predovšetkým tam, kde cieľová skupina nie je zvyknutá používať moderné komunikačné nástroje, ako je chat, diskusné fórum, videokonferencie a pod. E-learning je vyučovacia technika, ktorá používa multimediálne technológie, počítačovú sieť a Internet. E-learning môže byť statický – ako podpora tradičnej výučby alebo dištančnej výučby. E-learning zahŕňa žiakov, technológie a učebné materiály. Učitelia pripravujú materiály, ktoré sú prezentované prostredníctvom najnovších technických prostriedkov. Najdôležitejším faktorom je, že technológia robí učebný proces ľahším a rýchlejším. Existuje veľa foriem e-learningu a môžeme ich rôzne rozdeliť. Pokiaľ ide o formu účasti môže byť e-learning :
E-learning môže byť aj :
Na záver sme si ešte uviedli jeden z príkladov využitia IKT pri komunikácii a tvorbe rozhodnutí v rámci triedneho kolektívu. Žiaci môžu tvoriť návrhy a hlasovať o nich cez bezplatný program Straw Pool: Odporúčame vyššie uvedené metódy a nástroje k implementácii do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Miroslava Plevová |
15. Dátum |
22.12.2021 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
22.12.2021 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.2 Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 22.12.2021
Trvanie stretnutia: od14,00 hod. do17,00 hod.
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |