Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, organizačná zložka: Súkromná stredná odborná škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
11.3.2021 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Anna Jurgovianová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bola diskusia a zdieľanie názorov k tvorbe OPS v oblasti finančnej gramotnosti na SOŠ. Stretnutie sa zameriavalo aj na štúdium/ analýzu, rozbor odbornej literatúry a spoločne sme skúmali zásady tvorby OPS pre uvedenú oblasť. Naše výsledky sme zhrnuli v pedagogickom výstupe.
Kľúčové slová: zásady tvorby OPS, rozvoj finančnej gramotnosti na SOŠ, zdieľanie OPS. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Analýza odbornej literatúry. 2. Diskusia. 3. Hodnotenie dobrej praxe. 4. Záver a odporúčanie. Témy: tvorba Best Practice, zásady tvorby Best Practice, rozvoj finančnej gramotnosti na SOŠ. Program stretnutia: 1. Práca s odbornými zdrojmi, kľúčové slová OPS. 2. Diskusia. 3. Prezentácia čiastkových výsledkov OPS. 4. Záver a spoločná tvorba pedagogického odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: Na základe aktivít na stretnutí sme vytvorili prehľad zásad tvorby Best Practice pre rozvoj finančnej gramotnosti. Zameriavali sme sa na formálne prvky tvorby, ako aj na cieľové znalosti a priority v tvorbe OPS. Hlavným cieľom osvedčenej pedagogickej skúsenosti je poukázať na možnosti využitia inovatívnych metód vo vyučovaní s cieľom rozvíjať tvorivé schopnosti žiakov, ich tvorivé myslenie a schopnosť riešiť problémy. Čiastkové ciele dobrej praxe - zvýšiť vhodnými metódami samostatnosť a aktivitu žiakov pri riešení úloh, - zdôvodniť nutnosť finančného vzdelávania ako postupu, ktorý jednotlivcovi umožňuje lepšie sa orientovať vo finančných produktoch, - uplatniť získané poznatky v problematike zabezpečenia životných potrieb, - umožniť žiakom, aby získavali nové vedomosti špirálovite, prostredníctvom riešenia úloh, - používať rôzne spôsoby reprezentácie matematického obsahu Spomenuli sme si aj hlavné ciele finančného vzdelávania na našej strednej odbornej škole, ktoré nám slúžia ako vedomostný základ pre tvorbu našej OPS: Hlavným cieľom finančného vzdelávania na strednej škole je: - uvedomiť si význam práce a hodnotu peňazí, - pochopiť, že nestačí len vlastniť peniaze, je potrebné vedieť ako s nimi narábať, - porozumieť základným finančným produktom, ktoré ovplyvňujú náš každodenný život, - poznať a funkčne využívať kvantitatívne vyjadrenie celok – časť, - orientovať sa vzákladných pojmoch finančného prostredia (istina – úrok – úroková miera), - uvedomiť si spojitosť vo vzťahu: celok - základ - istina časť daného celku – percentová časť – úrok počet percent – úroková miera, - vidieť výhody uložených peňazí a nevýhody požičaných peňazí. Špecifické ciele dobrej praxe: a/ kognitívne - nadviazať na vedomosti o peniazoch, ktoré doteraz žiaci získali, - vnímať rozdiel medzi fungovaním jednotlivca a rodiny vo vzťahu k financiám, - vysvetliť, prečo sporenie prispieva k finančnej prosperite, - vymenovať riziká, ktorým je vystavený jedinec, ak si požičiava peniaze. b/ psychomotorické - stanoviť si a kontrolovať krátkodobé, strednodobé a dlhodobé finančné ciele, - získavať postupne schopnosť orientovať sa vo finančných inštitúciách, - aplikovať základné postupy pre nadobudnutie matematických zručnosti v tejto oblasti, - orientovať žiakov na spájanie vedomostí zo sveta peňazí sich využitím v každodennom živote. c/ afektívne - vnímať peniaze ako prostriedok k uspokojovaniu potrieb človeka, - učiť sa prevziať zodpovednosť za osobné finančné rozhodnutie, - posilňovať výchovu kzodpovednému správaniu, ohľaduplnosti, etickému rozhodovaniu. Odporúčame vyššie uvedené zásady tvorby dobrej praxe na implementáciu do pedagogického a tvorivého procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
15. Dátum |
11.3.2021 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
PhDr. Mašlonková Jana, MBA |
18. Dátum |
|
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 11.3.2021
Trvanie stretnutia: o 14:00 .hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Mgr. Anna Jurgovianová |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Oto Sásik, PhD. |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Gabriela Zavacká |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Bc. Beáta Mráziková |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Adriana Pavlovská |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Jaroslav Jurgovian |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Ing. Patrik Boleš |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |