Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, organizačná zložka: Súkromná stredná odborná škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
25.3.2021 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Anna Jurgovianová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bola prezentácia OPS z oblasti rozvoja finančnej gramotnosti na SOŠ. Koordinátor klubu prezentoval príklady dobrej praxe a účastníci sa k jednotlivým príkladom mohli vyjadriť. Vzájomne si tiež medzi sebou vymieňali OPS. Stretnutie bolo ukončené tvorbou pedagogického odporúčania. Kľúčové slová: Zdieľanie OPS, rozvoj finančnej gramotnosti, príklady dobrej praxe. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Prezentácia k uvedenej téme – koordinátor klubu. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie OPS. 4. Záver a zhrnutie. Témy: Zdieľanie OPS, rozvoj finančnej gramotnosti na SOŠ, prepájanie vzdelávania s praxou. Program stretnutia: 1. Prehľad dobrej praxe od koordinátora klubu. 2. Diskusný kruh. 3. Výmena OPS, metóda Akvárium. 4. Záver a tvorba pedagogického odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: Na základe diskusie počas stretnutia klubu sme vytvorili nasledujúci prehľad príkladov dobrej praxe vhodných na implementáciu na našej SOŠ: Vzdelávacia oblasť: Matematika a práca s informáciami Predmet: Matematika Ročník: 1. Trieda: Žiaci so špecifickými poruchami učenia Tematický celok: Percentá Téma: Peniaze a percentá Prierezová téma: OSR – rozvíjať osobné a sociálne zručnosti a etické predpoklady potrebné pre život Medzipredmetové vzťahy: INF– práca s interaktívnou tabuľou; Občianska výchova – funkcia rodiny, SJL – rozvoj čitateľskej gramotnosti Ciele · zapamätať si algoritmus počítania percentovej časti ako úroku v danej téme · uvedomiť si potrebu vytvárania finančnej rezervy z rodinného rozpočtu · výpočtom vyjadriť finančnú rezervu ako percentovú časť · rozlišuje a vie vypočítať základ, počet percent a percentovú časť, · ovláda počtové operácie s prirodzenými a desatinnými číslami, · vie pracovať s kalkulačkou, · vie pracovať s digitálnymi technológiami (interaktívnou tabuľou) Kompetencie Celková kompetencia: Zváženie vplyvu peňazí na zachovanie trvalých životných hodnôt. Stanovenie životných priorít na zabezpečenie životných potrieb. Čiastkové kompetencie: · vážiť si hodnotu ľudskej práce a peňazí · pochopiť fungovanie jednotlivca a rodiny v ekonomickej oblasti · osvojiť si, čo znamená žiť hospodárne Metódy a formy Metódy - motivačný rozhovor - riadený rozhovor - kooperatívne učenie Formy - samostatná práca s pracovným listom - skupinová práca Pomôcky a prostriedky - interaktívna tabuľa - dataprojektor - počítač pre učiteľa - interaktívna prezentácia v programe MS PowerPoint 2007 - pracovné listy Členenie vyučovacej hodiny: Evokácia – 5 minút - Rozdelíme žiakov do 4 – členných skupín podľa ich vlastného výberu. Žiakov vopred upozorníme, že sa budeme zaoberať veľmi dôležitou témou, preto sa do skupín rozdelia už počas prestávky a upravia si aj školské lavice tak, aby mohli svoje výsledky prezentovať pri interaktívnej tabuli. Každá skupina si vopred vyberie jedného žiaka, ktorý ich bude zastupovať. Môžeme ho pomenovať finančný poradca. Každá skupina predstavuje jednu rodinu a pre jednoduchosť vyhodnocovania práce môžeme každú skupinu odlíšiť číselne. Triedu teda tvorila rodina 1, 2, ...atď. Výsledky svojej rodiny potom žiaci zapisujú na interaktívnu tabuľu do svojho vyznačeného riadku. Uvádzame aj prehľad vhodných metód z príkladu dobrej praxe. Uvedomenie – 30 minút - Na interaktívnej tabuli je napísaný text témy prvej vyučovacej hodiny a úvodný text na zopakovanie základných pojmov o %. Žiakov vyzveme, aby si tému hodiny zapísali do zošita. Kontrolnou otázkou sa ich opýtame, ktorými pojmami sa budeme na dnešnej hodine zaoberať. Riešením tejto úlohy môžeme poveriť finančného poradcu rodiny Žltej. Ten prečíta text úlohy a dá žiakom pokyn, aby samostatne vypracovali úlohu do svojich zošitov. Pri práci žiaci používajú kalkulačku. Reflexia – 10 minút - V závere hodiny môžeme zadať žiakom domácu úlohu: 1. Vyhľadajte v tlači alebo na internete aspoň 4 inštitúcie, kde sa dajú ukladať peniaze. 2. Vyberte správne odpovede a zapíšte ich do slovníka základných pojmov: mzda, majetok, úrok, úroková miera, banka, bankomat, rozpočet . Odporúčame vyššie uvedené metódy a stratégie v rámci OPS na implementáciu do vyučovania. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
15. Dátum |
25.3.2021 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
PhDr. Mašlonková Jana, MBA |
18. Dátum |
|
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 25.3.2021
Trvanie stretnutia: o 14:00 .hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Mgr. Anna Jurgovianová |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Oto Sásik, PhD. |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Gabriela Zavacká |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Bc. Beáta Mráziková |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Adriana Pavlovská |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Jaroslav Jurgovian |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Ing. Patrik Boleš |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |