Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok. |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
25.02.2021 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Anna Jurgovianová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bola organizácia diskusného posedenia k preštudovanej odbornej literatúre z oblasti rozvoja finančnej gramotnosti. Diskutovali sme o jednotlivých publikáciách a hodnotili sme možnosti ich využitia z pohľadu vzdelávacích potrieb našich žiakov. Stretnutie sme ukončili diskusiou k prehľadu odporúčanej literatúry. Diskutovali sme aj o výstupoch nášho pedagogického klubu. Kľúčové slová: odborná literatúra, finančná gramotnosť, Best Practice, diskusné posedenie. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Prehľad odbornej literatúry. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie OPS – výstupy PK. 4. Záver a prehľad. Témy: odborná literatúra, prepájanie vzdelávania s praxou, praktické gramotnosti, finančná gramotnosť. Program stretnutia: 1. Analýza a diskusia o prínose jednotlivých publikácií. 2. Diskusný kruh – výstupy, zvyšovanie úrovne finančnej gramotnosti žiakov. 3. Výmena názorov, analytická činnosť. 4. Záver a tvorba prehľadu literatúry. |
13. Závery a odporúčania: S účastníkmi sme sa zhodli na hlavných témach z literatúry, ktoré považujeme za predmetné a potrebné pre ďalší rozvoj finančnej gramotnosti. V rámci diskusie sme si zhrnuli ťažiskové body ďalšieho rozvoja finančnej gramotnosti. Začali sme definíciou znalosti, prácou s odbornými pojmami. Znalosť je najrozšírenejšia dimenzia tradičného pohľadu na učebné osnovy a obsah. Odborná literatúra podáva prehľad o význame a uplatniteľnosti toho, čo sa učí, a o možnostiach, ako dosiahnuť lepšiu rovnováhu medzi teoretickou a praktickou časťou v rozvoji finančnej gramotnosti žiaka. Zhodujeme sa, že tradičné disciplíny (matematika, veda, jazyky - domáce a zahraničné, sociálne štúdiá, umenie atď.) sú nevyhnutným základom pre vzájomné prepájanie a objavovanie súvislostí v učebných celkoch na základe didaktickej analýzy učiva. Moderné disciplíny (ako sú technológia a inžinierstvo, médiá, podnikanie a podnikanie, osobné financie, sociálne systémy atď.) reagujú na súčasné a budúce požiadavky a musia byť umiestnené ako bežná súčasť edukácie. Zhodujeme sa tiež na častom výskyte a neustálej podpore rozvoja interdisciplinarity- prierezových zručností. Interdisciplinarita je silný záväzný mechanizmus medzi tradičnými a modernými disciplínami a praktiky, ktoré vyžaduje, majú potenciál ovplyvniť dimenzie zručností, charakteru a meta-vzdelávania, ako aj dopomôcť transferu vedomostí. Interdisciplinárne prístupy k vedomostiam pomôžu žiakom vytvoriť prepojenia medzi konceptmi a uľahčiť hlbšie učenie. Témy súčasného významu by mali byť prepojené v rámci vedomostných disciplín, moderných i tradičných. Medzi kľúčové kompetencie a témy súčasného významu patrí napríklad globálna gramotnosť, environmentálna gramotnosť, finančná gramotnosť, informačná gramotnosť, digitálna gramotnosť, myslenie systémove myslenie a dizajnové myslenie. OPS predmet matematika, ktorý nám poslúžil ako príklad. Identifikácia troch oblasti: (1) Koncepty (napríklad rýchlosť zmeny) a Meta-koncepty (napríklad dôkazy), ktoré sú často prenesiteľné na iné disciplíny, (2) Procesy - napríklad matematicky formulovať otázku, Metódy - napr. Pomerné odôvodnenie, & Nástroje napr. Tabuľky násobenia (3) Vedomosti- napríklad praktická matematika, subjekty (napríklad herná teória) a témy (napríklad Dilema väzňov), aktivizujúce metódy. Každá disciplína ma tri hodnotové dimenzie: • Praktická - To, čo žiaci budú potrebovať vo svojom každodennom živote a pre mnohé z plánovaných pracovných miest budúcnosti; tento aspekt by sa mal zdôrazniť prostredníctvom koncepcií atď., ktoré sú uvedené vyššie. • Kognitívna - Štúdium každej disciplíny môže zlepšiť žiakove zručnosti, charakter a podporiť metavzdelávanie, ak tieto metódy správne aplikujeme. Často je tento predpoklad hnacou silou v učebných osnovách zameraných na disciplíny (ako napríklad myšlienka, že matematika zvyšuje kritické myslenie). • Emocionálna – rozvoj študentov v soft-skills a predmetných oblastiach. V tejto oblasti tiež literatúra odporúča motivovať študentov a podporovať rozvoj ich EQ. Odporúčame využívať najnovšiu literatúru z oblasti rozvoja finančnej gramotnosti a aplikovať ju do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
15. Dátum |
25.2.2021 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
PhDr. Mašlonková Jana, MBA |
18. Dátum |
25.2.2021 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 25.2.2021
Trvanie stretnutia: o 14:00 .hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Mgr. Anna Jurgovianová |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Oto Sásik, PhD. |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Gabriela Zavacká |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Bc. Beáta Mráziková |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Mgr. Adriana Pavlovská |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Jaroslav Jurgovian |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Ing. Patrik Boleš |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
||
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |