Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja IKT gramotnosti – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
22.09.2021 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Miroslava Plevová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom nášho stretnutia bola téma digitálnych technológií v kontexte vzdelávania. Digitálne technológie považujeme za prostriedok ďalšej aktivizácie žiaka, nástroj pre podporu učenia sa, komunikácie a spolupráce. Kľúčové slová: digitálne technológie, IKT gramotnosť |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Prehľad digitálnych technológií 2. Zdieľanie skúseností, 3. Výmena názorov. 4. Záver Témy: digitálne technológie, IKT gramotnosť. Program stretnutia: 1. Privítanie účastníkov pedagogického klubu koordinátorom 2. Práca s odbornou literatúrou, digitálne technológie, pojmové ukotvenie. 3. Diskusia, zdieľanie skúseností. 4. Tvorba záveru stretnutia. |
13. Závery a odporúčania: Pod pojmom informačné a komunikačné technológie (Information and Communication Technologies) rozumieme výpočtové a komunikačné prostriedky, ktoré pomáhajú pri výučbe, štúdiu i vzdelávaní, pri práci a všeobecne v živote. Patrí k nim počítač, Internet, email, mobilný telefón, kalkulátor, elektronický diár a podobne. Podľa International Society for Technology in Education sú v súčasnosti dôležité pre mládež nasledovné kompetencie: · Tvorivosť a zmysel pre inovácie · Komunikácia a spolupráca · Vedecké myslenie a práca s informáciami · Kritické myslenie, riešenie problémov a schopnosť rozhodovať · Digitálne občianstvo a celoživotné vzdelávanie · Digitálna gramotnosť Pri správnom použití poskytujú digitálne technológie obrovský a dynamický priestor pre rozvoj tvorivosti žiakov. Rozvíjanie tvorivosti (či kreativity) pomáha žiakom pripraviť sa na rýchlo sa meniaci svet, v ktorom sa budú musieť adaptovať na niekoľko rôznych povolaní počas života. Podľa niektorých autorov bude po vedomostnej (znalostnej) spoločnosti nasledovať ďalší stupeň vývoja ľudskej spoločnosti – tvorivá spoločnosť, v ktorej bude najcennejším tovarom schopnosť tvorivo myslieť. Mnohí zamestnávatelia hľadajú ľudí, ktorí vidia spojitosti, majú jasné idey, sú inovatívni, komunikatívni, vedia spolupracovať v tíme a sú schopní riešiť problémy. Kreativitu môžeme chápať odlišne, jej definície sa rôznia, neexistuje len jediná správna a úplná. Námety: - Originálnu maľbu alebo báseň vytvoria žiaci, ak vyjadrujú svoje vlastné myšlienky alebo pocity. - Pre tvorivosť je typická predstavivosť v myslení (imaginatívne myslenie), postojoch alebo správaní (konaní). Tá ale nie je vyvolaná samoúčelne, smeruje ku konkrétnemu cieľu – je teda zámerná a zmysluplná. Počas tohto procesu vzniká niečo originálne. A napokon, výsledok či výsledný produkt má vzhľadom ku stanovenému cieľu hodnotu. -pripraviť najviac nepredpokladaných udalostí, dynamicky reagovať na momentálnu situáciu, samozrejme, stále so zreteľom na celkové učebné ciele. Odporúčame pokračovať v uvedenej téme aj na ďalšom zasadnutí PK. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Miroslava Reľovská |
15. Dátum |
22.09.2021 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
22.09.2021 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.2 Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia:
Dátum konania stretnutia:
Trvanie stretnutia: od........hod do.........hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |